SYNDYK MASY UPADŁOŚCI
P.W. CARS O&K Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w upadłości z/s w Sławnie
SPRZEDA Z WOLNEJ RĘKI NIERUCHOMOŚCI
Sygn. akt: VII GUp 3/22
– Działka nr 242/11 o powierzchni 1,1958 ha zabudowana: budynkiem biurowym (320 m2), budynkiem socjalno-warsztatowym (505 m2), budynkiem magazynowym (71 m2), budynkiem garażowym (15,80 m2) oraz wiatą garażową (423 m2), dla której prowadzona jest księga wieczysta o numerze KO1E/00007040/9, o wartości zgodnie z wyceną biegłego sądowego:
- dla aktualnego sposobu użytkowania: 2.461.900 złotych,
- dla sprzedaży wymuszonej o wartości: 1.723.300 złotych;
Operat szacunkowy I: https://drive.google.com/file/d/1aH528qwijSRLfp3EUwURsFu-xLEMNKOX/view?usp=share_link
Link do aukcji w serwisie otodom.pl: https://www.otodom.pl/pl/oferta/syndyk-sprzeda-dwie-dzialki-zabudowane-w-slawnie-ID4k5ja.html
Regulamin sprzedaży, oszacowanie oraz dokumentacja nieruchomości, w której posiadaniu jest syndyk dostępna jest w biurze syndyka oraz na: www.upadlosci.info.pl.
Biuro syndyka: ul. Piłsudskiego 6 (I piętro), 75-511 Koszalin, e-mail: syndyk@upadlosci.info.pl, tel. 502 742 330, tel. 508 500 086.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Pierwsze rozpatrzenie ofert już 9 MAJA 2023r~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
REGULAMIN SPRZEDAŻY NIERUCHOMOŚCI WCHODZĄCYCH W SKŁAD MASY UPADŁOŚCI z dnia 7 kwietnia 2023r.
I. SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI, PO UPRZEDNIM PRZEPROWADZENIU AUKCJI.
- Nieruchomości przeznaczone na sprzedaż:
– Działka nr 242/11 o powierzchni 1,1958 ha zabudowana: budynkiem biurowym (320 m2), budynkiem socjalno-warsztatowym (505 m2), budynkiem magazynowym (71 m2), budynkiem garażowym (15,80 m2) oraz wiatą garażową (423 m2), dla której prowadzona jest przez Sąd Rejonowy w Sławnie IV Wydział Ksiąg Wieczystych księga wieczysta o numerze KO1E/00007040/9, o wartości zgodnie z wyceną biegłego sądowego:
- dla aktualnego sposobu użytkowania: 461.900 (dwa miliony czterysta sześćdziesiąt jeden tysięcy dziewięćset) złotych,
- dla sprzedaży wymuszonej o wartości: 1.723.300 (jeden milion siedemset dwadzieścia trzy tysiące trzysta) złotych.
- Cześć nieruchomości obecnie jest przedmiotem najmu Dawidowi Olszewskiemu prowadzącemu działalność pod firmą ALL MOBILE Dawid Olszewski, na podstawie umowy najmu z dn. 2 listopada 2021r. z późniejszymi zmianami.
- Sprzedaż zwolniona z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (z późn. zmianami).
- W przypadku zatwierdzenia oferty, gdy kupujący jest czynnym podatnikiem podatku VAT może nabyć przedmiotową nieruchomość ze stawką 23% zgodnie z art. 43 ust. 10 i 11, w związku z ust. 1 pkt 10. ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (z późniejszymi zmianami). Oferent w takim przypadku zobowiązany jest do podpisania oświadczenia zgodnie z treścią z załącznika do niniejszego regulaminu i złożenia go do odpowiedniego Urzędu Skarbowego (dla nabywcy) w terminie nie późniejszym niż na dzień przed planowaną sprzedażą – zawarciem umowy, lub złoży razem z dostawcą w akcie notarialnym zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.
II. TERMINY.
- Oferty dotyczące zakupu nieruchomości oferenci winni składać do kancelarii syndyka na adres:
ul. Piłsudskiego 6, 75-511 Koszalin lub przesyłać skan podpisanej oferty na skrzynkę e-mail (syndyk@upadlosci.info.pl), gdzie zastrzega się konieczność dostarczenia oryginalnie podpisanej oferty w terminie nie późniejszym niż w ciągu 3 dni od dnia przesłania oferty w formie elektronicznej. - Pierwsze rozpatrzenie ofert nastąpi w dn. 9 maja 2023r. po godz. 12:00. W przypadku zbliżonych cenowo ofert syndyk zarządzi przeprowadzenie aukcji, gdzie zastrzega się, iż aukcja nie będzie przeprowadzana w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
- Kolejne rozpatrzenie w przypadku wpływu następnych ofert następować będzie co tydzień (we wtorek) począwszy od 16 maja 2023r. – w zależności od napływu ofert spełniających warunki zawarte w niniejszym regulaminie.
- Oferent powinien podać dane w ofercie syndykowi w postaci numeru telefonu, który umożliwi mu kontakt w dniu rozpatrzenia oferty.
III. WYMOGI FORMALNE OFERTY
- Każda z ofert powinna zawierać:
a) dokładne oznaczenie składającego ofertę – imię i nazwisko albo nazwa oraz adres zamieszkania albo siedziba oraz dane do kontaktu (numer telefonu, adres e-mail),
b) oferowaną cenę w kwocie netto (podać cyframi i słownie) w walucie polskiej – w przypadku różnicy decyduje cena wyższa,
c) proponowany termin zapłaty – nie dłuższy niż 30 dni od dnia powiadomienia przez syndyka
o zatwierdzeniu oferty,
d) oświadczenie oferenta, że zapoznał się ze stanem technicznym i prawnym przedmiotu sprzedaży i stan ten nie budzi jego zastrzeżeń,
e) oświadczenie oferenta, że zapoznał się z regulaminem sprzedaży i nie wnosi zastrzeżeń do jego warunków,
2. Syndyk może zażądać złożenia dodatkowych dokumentów i oświadczeń do oferty.
IV. POZOSTAŁE WARUNKI SPRZEDAŻY
- Wyboru oferty dokonuje syndyk po ewentualnym uprzednim przeprowadzeniu aukcji. Syndyk może odroczyć przeprowadzenie aukcji na inny termin, o czym powiadomi oferentów.
- Syndyk może nie wybrać żadnej oferty.
- Nabywca jest zobowiązany zapłacić cenę nabycia na rachunek bankowy o nr 57 1240 3712 1111 0011 1364 7656. Syndyk może zażądać od nabywcy wpłaty zadatku w wysokości ok. 10% zaakceptowanej ceny nabycia w określonym przez niego terminie, od czego uzależni związanie z ofertą. Za termin zapłaty uznaje się termin wpływu środków pieniężnych na rachunek upadłego.
- Złożenie oferty jest jednocześnie oświadczeniem, iż oferent wyraża zgodę na warunki określone w regulaminie, w tym na wyłączenie rękojmi za wady oraz ograniczenie odpowiedzialności sprzedawcy za nienależyte wykonanie umowy. Dodatkowo złożenie oferty tożsame jest z tym, że oferent zapoznał się i zna w pełni stan fizyczny i prawny przedmiotu sprzedaży i nie wnosi do niego żadnych uwag.
- Wszelkie koszty złożenia oferty oraz zawarcia umowy sprzedaży ponosi w całości nabywca,
w szczególności koszty notariusza oraz sądowe. - Sprzedający nie udziela gwarancji oraz wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady nieruchomości. Syndyk ponosi odpowiedzialność za nienależyte wykonanie umowy jedynie, gdy do szkody doszło na skutek jego rażącego niedbalstwa oraz w granicach szkody rzeczywistej. Odpowiedzialność z tytułu nienależytego wykonania umowy jest całkowicie wyłączona z tytułu stanu technicznego nieruchomości.
- Domniemywa się, iż oferent przystępujący do procedury konkursowej jest przedsiębiorcą. Przedsiębiorca nie ma możliwości modyfikacji postanowień niniejszego regulaminu.
- Termin i miejsce zawarcia umowy wskazuje syndyk.
- Syndyk zastrzega sobie prawo unieważnienia procedury sprzedażowej w całości lub w części albo odstąpienia bez podania przyczyny.
V. INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), zwanego dalej RODO, informuję, iż:
- Administratorem Pani/ Pana danych osobowych jest doradca restrukturyzacyjny Bogumił Gołąbek pełniący rolę syndyka w postępowaniu upadłościowym, adres kancelarii Koszalin, ul. Piłsudskiego 6, 75-511 Koszalin, NIP: 6721749470, e-mail: syndyk@upadlosci.info.pl W sprawach ochrony danych osobowych i realizacji praw należy kontaktować się z Administratorem poprzez kierowanie korespondencji na podany adres korespondencyjny lub adres e-mail.
- Celem przetwarzania Państwa danych osobowych jest wyłonienie zgodnie z regulaminem sprzedaży nabywcy nieruchomości, zawarcie oraz wykonanie umowy sprzedaży ww. nieruchomości.
- Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest:
– art. 6 ust. 1 lit. B RODO: wykonanie umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
– art. 6 ust. 1 lit. c RODO: przetwarzanie jest niezbędne do realizacji obowiązków na nas ciążących takich jak rozliczenia finansowe.
- Podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych może być art. 6 ust. 1 lit. f RODO: konieczność dochodzenia przez Administratora swoich roszczeń przed sądem lub też konieczność podjęcia obrony, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora.
- Państwa dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także na rzecz podmiotów, z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych w związku z realizacją usług na rzecz administratora (np. kancelarią prawną, dostawcą oprogramowania).
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani do organizacji międzynarodowych.
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny dla konkretnego przetwarzania danych. Dane osobowe zebrane w celu ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, co jest prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez Administratora, będą przetwarzane do upływu terminu przedawnienia roszczeń.
- W związku przetwarzaniem danych osobowych posiadają Państwo prawo do:
– dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (art. 15 RODO),
– sprostowania Pani/Pana danych osobowych (art. 16 RODO),
– żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (art. 18 RODO),
– wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.